نقاشی ساختمان و خانه

نقاشی ساختمان و خانه

انجام نقاشی ساختمان نیازمند دانستن یک سری نکات برای افزایش کیفیت و همچنین بررسی کیفیت کیفیت نقاشی می باشد که به شما کمک می کند بتوانید نتیجه مناسبی را داشته باشید. نقاشی ساختمان می تواند با انواع رنگ ها از جمله رنگ روغنی و نقاشی با رنگ پلاستیک و اکرولیک انجام شود و این نکته بسیار مهم می باشد که برای هر کدام باید چه چیزهایی را بررسی کنید. این را نیز باید بگوییم زیرسازی بسیار مهم می باشد و نقش کلیدی در کیفیت نقاشی ساختمان دارد و باید به آن نیز توجه ویژه ای شود. قیمت نقاشی ساختمان متناسب با این موارد تعیین شده و باید بین قیمت و کیفیت ارتباط متناسبی باشد. در این مطلب قصد داریم تا به طور مشروح در مورد نقاشی خانه و منزل و موارد مربوطه صحبت کنیم.

نقاشی ساختمان جز کارهای اساسی در تزئین و بازسازی ساختمان و می باشد و شما می بایست با دانستن اطلاعات حداقلی بتوانید مواردی را برای انتخاب نقاش برتر و همچنین بررسی کار نقاش ساختمان دانسته و از آنها استفاده کنید. نقاشی ساختمان علاوه بر اینکه سبب می شود زیبایی و ارزش ملک شما افزایش پیدا کند سبب می شود از خرابی و فرسایش دیوارها نیز جلوگیری شود. رنگ ها در نقاشی بسیار مهم بوده و باید با سلیقه و هماهنگی با بخش های دیگر باشد. سعی کنید در انجام نقاشی یک قرارداد مناسب بسته تا بعدا با نقاش ساختمان دچار مشکلات مربوطه نشوید. با خواندن مطلب زیر تا آخر می توانید علاوه بر دانستن نکات مهم در نقاشی آپارتمان و ساختمان بتوانید یک نقاش مناسب را نیز انتخاب کنید.

اهمیت نقاشی ساختمان در چیزی است؟

نقاشی ساختمان می تواند در داخل یا خارج ساختمان و خانه شما انجام شود. این کار علاوه بر افزایش زیبایی منزل شما در محافظت از آن نقش مهمی دارا می باشد. با نقاشی شما می توانید علاوه بر زیبایی داخلی بر روی زیبایی خارجی آن نیز تاثیر گذاشته و اینکار به بهتر دیده شدن نمای خارجی ساختمان منجر می شود. نقاشی باعث می شود تا دیوارها و سقف های خانه شما در مقابل آسیب هایی مانند زنگ زدگی و خوردگی و حشرات و رطوبت محافظت نیز شود.
 
مورد بعدی که باید آن را برای شما باز کنیم بحث ارزش ملک می باشد. گاهی پیش می آید که شما بخواهید خانه ای را فروخته یا اجاره دهید حال با کمک نقاشی ساختمان می توانید آنرا با قیمت بالاتری اجاره یا به فروش برسانید در کنار آن نیز این کار سبب می شود تا احتمال انتخاب خانه شما توسط مشتری افزایش نیز پیدا کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای فروش آپارتمان یا ساختمان خودحتی ساختمان های قدیمی از نقاشی کمک بگیرید زیرا سبب می شود تا خانه شما نو و تازه دیده شود.
بحث بعدی در مورد زیبا شدن خانه و آپارتمان شما می باشد. نقاشی کردن خانه می تواند به تغییر روحیه اعضای خانواده منجر شود و این با انتخاب رنگ های مورد علاقه شما در اتاق خواب ها تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. کودکان می توانند رنگ های دلخواه خود را در اتاق داشته باشند و با این رنگ ها نیز بزرگ شوند. برای بهتر شدن کار نیز پیشنهاد می شود تا از رنگ های جذاب و ایده های جالب و خلاقانه برای رنگ آمیزی استفاده کنید تا این حس زندگی دوچندان شود.
 

چه زمانی نقاشی ساختمان را انجام دهیم؟

برای آنکه یک کار نقاشی با کیفیت داشته باشید لازم است زمان درست را برای آن بدانید. البته اکثرا نقاشان ساختمانی بر اساس وضعیت آب و هوایی شهر و بررسی خانه و موارد دیگر بهترین زمان برای انجام کار نقاشی را می دانند. اما به طور کلی در فصل های بهار و تابستان کار نقاشی خانه و ساختمان بیشتر انجام می شود و دلیل آن هم به دو مورد بسته است. اولی مربوط می شود که وضعیت آب و هوایی که سبب آسان شدن کار نقاشی شده و رنگ نیز سریعتر خشک می شود. و دومی نیز به این مربوط است که بازار خرید و فروش و اجاره خانه در فصل ها بیشتر می شود و مالکان می خواهند خانه ها را با قیمت بیشتری فروخته یا اجاره دهند. دو ماه بهمن و اسفند هم حجم کار نقاشی ساختمان به خاطر عید و سال جدید بیشتر می شود و اصولات بخش های مشاع مانند راه پله و لابی و پارکینگ هم نقاشی می شود.

برای آنکه زمان درست نقاشی را برآورد سازید لازم است تا زمان انجام خود نقاشی را نیز بررسی کنید تا بدانید این کار ممکن است چقدر طول بکشد. برای این کار نقاشان خانه را بازدید و بر اساس خرابی ها و تعمیراتی که دیوار ها قبل از نقاشی لازم دارند زمان را تخمین می زنند. از این رو مهمترین عواملی را که باید در این باره دقت نمود شامل ترک خوردگی ها و پوسته پوسته شدن رنگ دیوار می باشد که باید قبل از شروع نقاشی برطرف شود. گاهی نیز باید بعد از بازسازی مدتی صبر نمود تا رطوبت دیوار خشک شده و آماده برای اجرای نقاشی باشد.

این نکات را در خرید رنگ ساختمانی رعایت کنید نقاش برتر

قیمت نقاشی ساختمان و عوامل موثر بر آن

اگر با نقاش ساختمانی به از نظر کار به توافق رسیدید حال نوبت محاسبه قیمت ها می باشد و نقاش ساختمان نیز بر اساس تجربه یک سری مولفه های موثر قیمت نهایی کار را مشخص می نماید. اتحادیه نقاشان ساختمانی هر سال نرخ قیمت را بر اساس تغییرات در اجرت و متریال ها اعلام می دارد و نقاشان از این نرخ ها استفاده می زنند و فاکتورهای دیگری را بر آن اضافه می کنند. این مولفه ها می تواند یفیت کار و محل کار و موارد دیگری باشد. در سایت نقاش برتر سعی کرده ایم تا در یک مقاله جدا در مورد قیمت نقاشی ساختمان و محاسبه آن صحبت کنیم تا ضمن آگاهی بیشتر بتوانید بر روی قیمت نیز دقت داشته باشید.

نمونه قرارداد نقاشی ساختمان

اصولا کارفرمایان بر اساس شناختی که از نقاشان ساختمانی دارند نسبت به انتخاب نقاش اقدام می کنند. این موارد شامل نمونه کارها و عضویت در اتحادیه نقاشان و ضمانت اجرایی می باشد که کمک می کند تا کارفرما به نقاش اعتماد پیدا کند. در حین یا بعد از اتمام کار نقاشی ممکن است مشکلات یا اختلافاتی به وجود بیاید و قرارداد توافق شده می تواند این مشکلات را به حداقل برساند. از طرفی دیگر این قراداد می تواند خواسته های مجری یا کارفرما را مشخص نموده تا هر طرف انتظارات و خواسته های طرف مقابل را به خوبی درک کند. پس پیشنهاد می کنیم قبل از شروع کار نقاشی نسبت به نوشتن یک قرارداد از مشکلات بعدی بکاهید.

مواردی را که می تواند کیفیت کار نقاشی را مشخص نموده و یا خواسته های مالی مجری را مطرح کند در ادامه آمده است که می تواند در قرارداد تنظیمی بیاید:

  • جلوگیری از برآمده شدن رنگ
  • سفیدک یا کپک زدگی
  • جلوگیری از حباب حباب شدن سطح
  • تعهدات رنگ و مصالح مطابق با کیفیت درخواست شده
  • تعهدات زیرسازی
  • نوشتن نحوه پرداخت

سعی کنید قسمتی از مبلغ قرارداد را به دو هفته بعد از اتمام کار قرار دهید تا اگر مشکلی بعدا به وجود آمد بتوانید به راحتی آنرا پیگری و حل نمایید. همچنین عکس گرفتن قبل از نقاشی و بعد از آن نیز می تواند به درک بهتر از کیفیت نقاشی ساختمان کمک کند. با همه این موارد باید بگوییم که نقاش ساختمانی نمی توان ترک عمقی دیوار را برطرف سازد و کم کاری معمار یا کیفیت پایین ساخت را بر عهده بگیرد. پس حتما در مراحل قبلی نیز وسواس داشته باشید تا کار نهایی درست دیده شود. اگر نقاش رنگ را تامین کرده و از رنگ های قبلی استفاده می کند دقت شود که رنگ صاف شود. در ادامه می توانید نمونه آماده شده قرارداد نقاشی را با کلیک روی دانلود نمونه قرارداد نقاشی ساختمان دانلود و استفاده نمایید.

نقاشی ساختمان و نکات آن

نقاشان ساختمانی بر اساس تجربه ای که پس از سالها بدست آورده اند همواره مواردی را مد نظر داشته و از آن بهره می گیرند در این قسمت قصد داریم تا تعدادی از نکات مهم برای نقاشی ساختمان که استفاده و دانستن آن می تواند به بهتر شدن کیفیت نقاشی منجر شود را برای شما شرح دهیم. اولین نکته مربوط به زیرسازی می باشد که باید تمام حفره ها و سوراخ هایی که توسط ضربه یا هر چیز دیگری در دیوار به وجود آمده است را برطرف سازید. شما می توانید از بتونه یا گچ آن را پرده نمایید. مورد بعدی مربوط به همسطح و یکنواخت شدن سطح برای شروع نقاشی می باشد که باید با سمباده این کار انجام شود.

رنگ های خیس عموما از رنگ های خشک شده روشن تر می باشد. پس برای آنکه بدانید رنگ نهایی به چه شکل می باشد باید تا خشک شدن آن صبر کنید. برای شروع نقاشی هم بهتر است از سقف ها شروع کنید تا احیانا اگر در حین کار نقاشی رنگ بر روی دیوار پاشیده شده مجبور به دوباره کاری نباشید. در مورد زمان مناسب برای نقاشی هم باید متذکر شویم اگر دمای هوا خیلی زیاد است دست از نقاشی کشیده و تا خنک شدن هوا صبر نمایید تا کیفیت کار پایین نیاید. ضمن اینکه سطح هایی که نور خورشید مستقیم به آن می تابد را نقاشی نکرده و در زمان مناسب تری این کار را انجام دهید.

برای نقاشی هم سطح را بررسی کنید که گچ کاری کشته یا گچ مرده نباشد زیرا این کار سبب پوسته شدن سطح رنگ آمیزی شده می شود. همچنین توجه داشته باشید اگر بخواهید از رنگ روغنی استفاده کنید که بر روی سطح قبلا رنگ پلاستیک اجرا شده باشد باز هم این کار ممکن است سبب پوسته شدن رنگ شود. پس بهتر است قبل از هر کاری نسبت به بررسی سطح موجود و آماده سازی آن جهت نقاشی اقدام کنید.

ضمنا اگر سطح موجود خیس بوده و یا رطوبت و نم داشته باشد این مورد هم سبب پوسته شدن رنگ می شود و باید ابتدا ضمن دانستن دلایل این نم که ممکن است به خاطر بنایی و یا نشتی باشد آنرا مرتفع سازید. برای آنکه کیفیت نقاشی منزل و ساختمان شما بالاتر برود نیز سعی کنید از رنگ رقیق بهره ببرید. زیرا سبب می شود تا رنگ دیرتر خشک شود و اگر هم مشکلی باشد زمان لازم برای اصلاح آن را داشته باشید.

آشنایی با مراحل نقاشی ساختمان

  1. تمیز نمودن سطح برای انجام نقاشی
  2. اجرای روغن الف بر روی سطح
  3. انجام بتونه کاری
  4. سمباده زنی سطح
  5. اجرای آستر اولیه
  6. لکه گیری
  7. انجام سمباده زنی
  8. اجرای آستر دوم
  9. آستر سوم روی سطح
  10. در نهایت رنگ رویه

نقاشی ساختمان و انتخاب رنگ مناسب

در نقاشی ساخمان لازم است تا رنگ درستی را انتخاب کنید. این رنگ باید بر اساس موارد مختلفی انتخاب شود زیرا همواره در مقابل چشمان شما قرار دارد. از طرفی شما باید به هماهنگی رنگ انتخاب شده با دکوراسیون منزل و بخش های دیگر توجه داشته باشید تا نتیجه همانی شود که باید باشد. نور در خانه نقش بسیار مهمی دارد و لازم است در هنگام انتخاب رنگ ها به مقدار نور مناسب خانه توجه لازم شود. در صورتی که خانه شما در قسمت شمالی قرار داشته و اصطلاحا نورگیر نمی باشد لازم است تا از رنگ های روشن یا گرم استفاده نمایید. این رنگ ها سبب می شوند تا علاوه بر انعکاس نور توسط سطح فضای خانه شما بی روح و دلگیر نباشد.

شما باید ویزگی های انواع رنگ های را بدانید ، رنگ های روشن باعث می شوند تا علاوه بر پر نور شدن خانه فضای آن بزرگ و باز تر به چشم بیاید. از سویی رنگهای تیره برعکس این موضوع بوده و فضای خانه را بسیار کوچکتر نشان می دهد. در صورتی که قرار است مدت زیادی از خانه استفاده کرده و یا نیازی به بازسازی آن در سالهای نزدیک نیستید می توانید از رنگ های مورد نظر خود برای رنگ آمیزی استفاده کنید. در غیر این صورت سعی کنید از رنگ های روشن و متدوال بهره بگیرید تا در زمان فروش خانه به مشکل بر نخورید. خانه هایی با رنگ های سفارشی ممکن است خیلی خوب به فروش نرسد. از طرفی بهتر است برای انتخاب رنگ نیز از یک نقاش ساختمان مشاوره بگیرید. در آخر باید بگوییم نقش رنگ ها را جدی بگیرید زیرا رنگ می تواند یک خاه بی روح را تبدیل به فضای گرم تبدیل نماید.

در مورد رنگ های ساختمانی نیز باید بگوییم که رنگ ها به چندین دسته تقسیم بندی می شود. از جمله این رنگ ها می توان به رنگ روغنی و رنگ آکریلیک و رنگ بلکا و رنگ پلاستیکی و رنگ مولتی کالر اشاره نمود. هر کدام از این رنگ ها کاربرد ها و مزایا و معایب خاص خود را دارند و می توانید با خواندن مقالاتی در زمینه رنگ ساختمانی که در این زمینه در سایت قرار دارد در مورد آنها مطالب بیشتری را خوانده و بهتر تصمیم گیری کنید.

نقاشی ساختمان نقاش برتر

نقاشان ماهر ساختمان چگونه هستند؟

یک نقاش حرفه ای همواره خوش قول می باشد و سعی می کند در صورت اعلام زمان برای اتمام پروژه و کار نقاشی همه مسائل را در نظر گرفته و زمانی را که اعلام می سازد در آن زمان کار را به اتمام برساند. او در اتحادیه نقاشان عضو است و دارای گواهی کسب می باشد. همچنین از نظر اطلاعات در سایت بالایی قرار داشته و همواره سعی می کند تا در مورد رنگ های جدید و ترکیب آنها و نکاتی که باید در ترکیب و اجرای آنها رعایت کند مواردی را دانسته و اطلاعات خود را به روز نگه دارد. او سعی می کند تا رنگ مد نظر شما را با کیفیت اجرا و درست نماید.

از سویی آنها در مورد بهترین رنگ برای هر جای خانه تجربه مناسبی دارند و می توانند این تجربه را در اختیار شما قرار دهند. آنها برای نظر شما احترام قائل بوده و تنها سعی می کنند با دادن راهنمایی شما را برای رسیدن به چیزی که می خواهید یاری نمایند. نظافت مسئله اصلی آنها بوده و در این زمینه سعی می کنند تا بعد از کار همه چیز تمیز باشد و رنگ جایی ریخته نشود. رضایت مندی شما برای آنها اصول بوده و کم کاری نمی کنند. از طرفی به دلیل داشتن سلیقه نظرشان می توانند رهگشای شما باشد.

امیدواریم این مقاله توانسته باشد تا شما را با خدمات نقاشی ساختمان و نکاتی که باید در انجام آن رعایت کنید آشنا کرده باشد. این کار باید به دقت و توسط نقاشان حرفه ای انجام شود. سعی می کنیم این مقاله به مرور بررسی و متناسب با نیاز شما نسبت به تغییر و بهبود آن اقدام نماییم تا بتوانید همه سئوالات خود را در آن بیابید و راهنمای مفیدی برای شما کاربران باشد.

منبع: سایت نقاش برتر