نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک از رنگ های محبوب و پر استفاده در نقاشی بوده و نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک می تواند دارای ویژگی های مهمی باشد تا شما را محاب به استفاده از رنگ پلاستیک نماید. ماده اصلی رنگ پلاستیک لاتکس می باشد و در دو نوع تمام پلاستیک و نیمه پلاستیک نیز موجود می باشد. شاید رنگ های پلاستیک دارای قابلیت شستشو نباشند اما می توان ویژگی های مهمی چون قیمت پایین تر و بی بو بودن و اجرای سریع را از ویژگی های آن برشمرد. بعضی مواقع برخی به جای رنگ روغنی از رنگ پلاستیک برای ساختمان خود استفاده می کنند ، زیرا با اینکه عمر آن کوتاه می باشد ولی می توان بعد از 2 یا 3 سال مجدد رنگ آمیزی نموده و فضای خانه را با هزینه پایین تری دوباره تغییر داد.

نقاشان ساختمانی برای رنگ آمزی با رنگ پلاستیک بیشتر از غلطک استفاده می کنند زیرا حالت مخملی داشته و شکیل تر نیز می باشد. از طرفی برای استفاده رنگ پلاستیک روی گچ نو نیازی به بتونه کشی نمی باشد اما بعضی مواقع نیز سطح مورد نظر ناصاف بوده و نیاز به تعمیرات دارد که بهتر است ابتدا سطح با روغن الیف درجه یک پوانده و بعد از آن ماستیک انجام شود و این هزینه از هزینه نقاشی جدا می باشد. برای آنکه گرما و روطبت هوا راحت ار سقف عبور نموده و هزینه ها نیز کمتر شود از رنگ پلاستیک برای سقف ها بیشتر استفاده می شود. ما در وبسایت نقاش برتر شما را با این رنگ بیشتر آشنا می کنیم.

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک سایت نقاش برتر

مراحل نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک برای اجرا مراحلی را دارد که باید مرحله به مرحله انجام شده و به بهترین شکل نیز این مراحل انجام شود :

مرحله اول : در صورتی که سطح زیرکار شما گچ بوده شما باید یک بار رنگ آمیزی به عنوان آستر انجام دهید تا سطح مورد نظر برای بتونه کاری آماده شود. اما اگر سطح زیرکار رنگ شده می توانید اقدام به بتونه کاری نمایید.

مرحله دوم : باید بدانید که درست کرده بتونه پلاستیک بسیار راحت تر از بتونه روغنی می باشد و همانند درست کردن گچ می باشد. برای اینکار باید کمی ملرا در ظرف ریخته و کمی رنگ پلاستیک را نیز به آن اضافه نمایید. و در انتها آب را نیز به مقدار کافی اضافه نمایید و به خوبی هم بزنید. بتونه شما آماده شده و اگر هم خیلی شد بود کمی مل به آن اضافه و در صورت سف شدن نیز کمی رنگ یا آب به اضافه نمایید.

مرحله سوم : برای زیرکاری با بتونه کاری بهتر است ترک ها را باز نموده و و اگر هم ترک عمقی بود با کچ و در صورت سطحی بودن نیز با بتونه دیوار و سطح مورد نظر را لکه گیری نمایید. برای این کار بهتر است از ابزارهایی مانند تیغ و کاردک استفاده نمایید تا سطح صاف شود.

مرحله چهارم : حال نوبت سنباده کاری می باشد و باید متناسب با سطح دیوار سنباده مناسبی را انتخاب نمایید. اگر سطح خیلی زیر است از سنباده 100 یا 120 و در صورتی که خرابی زیادی دیوار ندارد می توانید از سنباده 120 یا 150 کمک بگیرید.

مرحله پنجم : حال نوبت رنگ کاری سقف می باشد. پیشنهاد می کنیم برای رنگ سقف از رنگ پلاستیک سفید استفاده کرده و برای بهتر شدن نیز از لاجورد استفاده کنید. البته لازم به ذکر می باشد که لاجورد به طور معمول با رنگ حل نمی شود و بهتر است تا قبل از ریختن آن را ابتدا با آب حل نموده و بعدا به رنگ اضافه نمایید. خوب حالا می توانید با کمک غلطک یا قلم مو سقف را رنگ آمیزی نمایید.

مرحله ششم : رنگ کاری دیواری نیز بیشتر با رنگ استخوانی و یا کرم انجام میشود. برای به دست آوردن این رنگ نیز کافی است تا مقدار کمی گل ماش را در ظرفی ریخته و شل کنید و سپس رنگ را به آن اضافه کنید تا رنگ مورد نظر آماده و به رنگ آمیزی دیوار اقدام کنید.

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

استفاده از رنگ پلاستیک

در جاهای مختلفی می توان از رنگ های پلاستیک استفاده کرد و یکی از این بخش ها نیز سقف های اتاق می باشد. زیرا این قسمت ها امکان کیثف شدن بسیار کمی داشته و می توان برای کاهش هزینه نیز از رنگ پلاستیک برای رنگ آمیزی سقف این اتاق ها استفاده نمود. از استفاده های دیگر رنگ پلاستیک باید به استفاده آن به عنوان آستر نام برد که سبب می شود تا رنگ نهایی بهتر روی دیوار نشسته و کیفیت نهایی کار نیز بسیار بهتر شود. رنگ پلاستیک در مقایسه با رنگ های اکریلیک و روغنی عمر پایین تری داشته و لازم است هر چند سال یکبار نسبت به رنگ آمیزی مجدد اقدام شود.  اگر کودکان بازیگوش دارید و یا فضای شما امکان کثیفی بالایی دارد بهتر است برای رنگ آمیزی دیوارها از رنگ روغنی استفاده کنید اما در صورت نیاز رنگ پلاستیک هم با معایبی که نام بردیم امکان استفاده دارد. اجرای این رنگ راحت تر بوده و بوی بدی هم نمی دهد. برای درست نمودن رنگ پلاستیک باید مقدار معین 9 به یک رنگ و آ را رعایت نموده و سعی کنید تا رنگ نه غلیظ و نه رقیق شود. زیرا در صورت غلیظ بودن کیفیت کار پایین آمده و در صورت رقیق بودن نیز چند دست رنگ لازم می شود. برای انجام آن هم در صورت آماتور بودن بهتر است قید قلم مو را بزنید زیرا سبب می شود تا رد موهای قلم مو بر روی دیوار بماند و بهتر است از غلتک و یا پیستوله استفاده کنید. تکنیک های نقاشی ساختمان متنوع بوده و برخی با کمک رنگ پلاستیک اجرا می شود.

معرفی مزایای نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

1- اجرای سریع آن اولین ویژگی مهم آن شمرده می شود

2- رنگ آمیزی با رنگ پلاستیک بسیار راخت و آسان می باشد

3- این رنگ در سریعترین زمان ممکن خشک می شود

4- برای اجرای آن نیاز به هیچ افزودنی دیگریجز آب نمی باشد

5- شما می توانید رنگ مورد نظر خود را متناسب با دکوراسیون داخلی انتخاب کنید

6- به علت ترکیب آن با آب بوی زننده بسیار کمی دارد

معرفی معایب نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

1- این رنگ در برابر روطبت مقاومت بالایی نداشته و بهتر است برای فضاهای داخلی استفاده شود

2- از این رنگ نمی وان برای رنگ آمیزی سطوح فلزی مانند درب و پنجره ها استفاده کرد

3- در صورت استفاده از قلم مو احتمالا رد آن روی دیوار بماند

4- سطوح رنگ آمیزی شده با رنگ پلاستیک سریع کثیف می شود

5- ماندگاری و طول عمر کمتری را در برابر رنگ های دیگرد دارد

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

چند نکته برای اجرای بهتر نقاشی پلاستیک

برای بهتر شدن نتیجه کار و پوسته نشدن رنگ بهتر است سطح آماده شود. اگر سطح روغنی بود باید آن را سنباده نرم آماده سازید و اگر هم سطح گچ مرده داشت ابتدا با سنباده نرم آن را آماده و سپس روی آن یک دست پرایمر اکریلیک بزنید تا همه چیز برای رنگ آمیزی سطح آماده شود. برای سنباده هم پیشنهاد می کنیم از سنباده 150 استفاده کنید. خشک شدن اولیه رنگ پلاستیک 24 ساعت و زمان خشک شدن کامل نیز تا یک هفته طول می کشد. برای پاک کردن رنگ از روی وسایل بهتر است قبل از خشک شدن آن را با یک پارچه خیس پاک کنید. فاصله زمانی بین هر دست رنگ 2 ساعت یا بیشتر باشد و برای اینکه دستتان رنگی نشود قبل از کار آن را با روغن یا وازلین چرب نموده و بعد از کار نیز آن را با آب گرم تمیز کنید.

منبع: نقاش برتر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *