این نکات را در خرید رنگ ساختمانی رعایت کنید

اگر تمایل به انجام نقاشی ساختمان و یا انتخاب نقاش ساختمان برای نقاشی منزل خود دارید ما در سایت نقاش برتر  و این مقاله در رابطه با خرید رنگ ساختمانی صحبت نموده و سعی می کنیم تا مواردی را که انتخاب یک رنگ ساختمانی متناسب با نیاز شما و کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب را برای شما سعل می نماید را بررسی نماییم و در مورد آنها نیز توضیحاتی ارائه نماییم.

اولین نکته ای که می توان در شرایط کنونی که قیمت رنگ بسیار نوسان داشته بیان نمود این است که برای کاهش هزینه های نقاشی ساختمان شما می توانید برای مراحل زیرکار از رنگ های درجه 2 مانند رنک های الوان و یا حتی رنگ نیم پلاستیک نقش استفاده نمایید. در مقابل شما می بایست برای انجام مراحل نهایی از رنگ های با کیفیت بسیار عالی استفاده نمایید تا کیفیت کار نقاشی خراب نشود.

از طرفی بهتر است به جای آنکه خیلی درگیر محاسبه مقدار رنگ و هزینه آن باشید کمی بیشتر رنگ تهیه نمایید تا در هنگام اجرای نقاشی ساختمان دچار مشکل نشوید. زیرا اینکه بعد از کار کمی رنگ اضافه بیاید بهتر از آن است که رنگ کم بیاید و مشکلات بعدی را به وحود بیاورد. ضمن اینکه در صورتی که سطل رنگ های خریداری شده و مصرف نشده اگر باز نشود فروشنده می تواند آنها را پس بگیرد. در خرید رنگ ها سعی کنید از مغازه های معتبر رنگ فروشی رنگ تهیه نموده و یا جایی را که نقاش معرفی می کند برای خرید انتخاب نمایید.

توصیه ما به شما این می باشد که در صورت امکان خود رنگ ساختمانی مورد نیاز را خریداری نمایید. زیرا گاهی اوقات پیش آمده برخی نقاشان برای آنکه کاری را بگیرند قیمت های پایین را ارائه می دهند و برای بجران آن محبور می شوند از رنگ های درجه دو و بی کیفیت استفاده نمایید و همین عامل روی کیفیت کار تاثیر می گذارد. البته نقاشانی که کیفیت کار برایشان مهم است خودشان نام رنگ مورد نظر را می گویند و شما خرید را انجام می دهید و آنها فقط دستمزد نقاشی ساختمان را می گیرند.

این نکات را در خرید رنگ ساختمانی رعایت کنید نقاش برتر

رنگ های مناسب و استفاده از ان در خانه

خرید رنگ ساختمانی آخرین مرحله می باشد و شما باید قبل از آن رنگ های مناسب را برای خانه و ساختمان خود انتخاب نمایید. این می تواند مهمترین نکته در خرید رنگ باشد که به عوامل مختلفی از جمله میزا نور محیط و همچنین ابعاد فضا و ارتفاع آن بستگی دارد از این رو باید شما بدنید در هر موقعیتی چه رنگی بهترین گزینه برای خرید می باشد. برای رنگ آمیزی سقف ها به خصوص سقف های کوتاه از رنگ های سفید و یا رنگ سفید با تناژ زر رنگ استفاده می شود تا فضا را بزرگتر نشان دهد.

فضاهایی که سقف های بلند دارند می تواند از رنگ هایی که تیره تر می باشد استفاه کرد. از سویی دیگر برای اتاق هایی که نور زیاد بوده و تعداد پنجره زیادی دارند نیز می توان از رنگ های تیره تر بهره برد و نقاشی ساختمان را انجامد داد. رنگ های خنثی یک ویژگی که دارند می توانند با وسایل مختلف هماهنگی داشته باشند. از این رو می توانید این رنگ را استفاده نموده و با خیال راحت وسایل خود را انتخاب کنید. اتاق خواب ها نیز بخش مهمی از خانه ها می باشد که بهتر است از رنگ های آرامشبخش سبز و سفید برای رنگ آمیزی آن استفاده نمود.

در نقاشی ساختمان دست شما باز می باشد تا بتوانید از رنگ های مختلف برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید. البته این را به یاد داشته باشید که این رنگ ها زیاد نبوده و باعث شلوغی فضا نشود. شما می توانید برای دیوارهای مد نظر از سنگ آنتیک و یا کاغذ دیواری نیز استفاده کنید. رنگ های انتخابی باید با یکدیگر تناسب داشته باشند تا به بهتر شدن خانه شما کمک کرده باشند. این موارد را رعایت نمایید و بعد از محاسبه مقدار رنگ مورد نیاز به خرید بپردازید.

چگونگی محاسبه میزان رنگ ساختمان

در خرید رنگ ساختمانی محاسبه مقدار رنگ مورد نیاز برای نقاشی هم بسیار مهم می باشد و شما باید به شکل دقیق نسبت به برآورد آن اقدام کنید. این مقدار اگر کمتر از رنگ مورد نیاز باشد می تواند شما را دچار مشکل سازد و از طرفی هم اگر خیلی بیشتر باشد سبب اتلاف هزینه می گردد. برخی سایت ها این امکان را گذاشته اند تا شما به راحتی و آنلاین این مقدار رنگ را محاسبه نمایید. اما به طور کلی اگر خودتان هم خواستید آنرا محاسبه کنید باید مساحت کلی فضا را بدست آورده و ابعاد و درب و پنجره را از آن کسر نمایید و در نهایت به مقدرا دقیق مسحت می رسید. هر گالن رنگ 4 لیتری به صورت معمول می تواند حدود 19 تا 38 متر مربع را رنگ آمیزی کند و در صورت استفاده از آن به عنوان آستری حدود 14 تا 19 متر مربع می شود.

این نکات را در خرید رنگ ساختمانی رعایت کنید

چند نکته برای خرید رنگ های ساختمان

  1. اولین و مهمترین نکته این می باشد که رنگ های خریداری شده نشان استاندارد و گارانتی داشته باشند. این سبب می شود تا از کیفیت رنگ مطمئن شده و ماندگاری طولانی نقاشی نیز تضمین شود.
  2. رنگ ها می تواند قابل شستشو و یا غیر قابل شستشو باشد و این نکته هم روی کیفیت و هم قیمت آن تاثیر مستقیم داشته و شما می بایست متناسب با بودجه و نیاز یکی از این دو نوع را انتخاب کنید.
  3. بحث بعدی به انتخاب رنگ مناسب باز می گردد که مشا باید برای هر بخش رنگ مناسبی را انتخاب کنید و مثلا رنگ اتاق خواب می تواند با رنگ پذیرایی متفاوت بوده و کاتالوگ رنگ ها شما را راهنمایی می کند.
  4. برای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان می توانید از قلم مو و اسپری و غلطک استفاده نمایید و هر کدام در جای مورد نیاز استفاده می شود. اسپری برای سطح های بسیار زیاد که یک لایه نازک رنک نیاز دارد. غلطک برای رنگ آمیزی سقف و سطوح دیگر و فلم مو برای رنگ کردن بخش های حساس مانند گچ بری و درزها استفاده می شود.
  5. برای انتخاب رنگ ها سعی کنید با مشاوره گرفتن از فروشنده و یا نقاشسان ساختمانی رنگ های مکمل را انتخاب نمایید تا ضمن زیبایی بیشتر هارمونی مناسبی را ایجا نماید.
  6. درست کردن رنگ به اندازه لازم در ابتدای کار نقاشی سبب می شود تا شما بعدا نیاز نباشد دوباره رنگ درست کنید و رنگ های دیوار ها متفاوت باشد.
  7. رنگ های روشن ویژگی کلیدی که دارند این می باشد که می توانند فضای خانه شما را بززرگ تر نشان دهند ، از این رو اگر خانه شما کوچک می باشد رنگ های روشن و سفید می تواند مناسب کار شما باشد.
  8. رنگ های ساختمانی متنوعی در بازار با کیفیت های مختلف وجود دارد که می توانید از آنها استفاده نمایید برخی از این شرکت ها عبارت اند از : رنگ هاویلوکس – رنگ هادی – پیکو – پارس و رنگ سحر که استفاده بیشتری می شوند.
  9. برای آنکه بعد از نقاشی کردن مجبور به پاکسازی کلید و پریز و دستگیره ها نشوید توصیه می کنیم قبل از هر کاری این موارد را باز نموده و پس از اتمام کار به نصب مجدد آنها اقدام نمایید.
  10. زیرسازی باید به بهترین شکل ممکن انجام گیرد و همه نواقص دیوار و سطح مورد نظر اعم از فرو رفتگی و ترک ها و همچنین موج های دیوار برطرف شده و سپس با کمک سنباده زنی سطح صاف و آماده نقاشی شود.
  11. مورد آخر اینکه تهویه مناسب حتما در خانه و فضای مورد نقاشی موجود باشد تا به دلیل ترکیبات شیمیایی رنگ دچار تنگی نفس و یا مشکلات دیگر نشوید.

خوب برای انتخاب رنگ و خرید رنگ ساختمانی باید از ویژگی های این رنگ ها که در مقاله دیگری صحبت کردیمآگاه باشید. به طور خلاصه رنگ های روغنی دارای مقاومت بالا بوده و همچنین قابلیت شستشو را نیز دارد. رنگ های پلاستیکی نیز بوی زننده نداشته و به راحتی و سادگی قابل اجرا و پیاده سازی می باشد. طرح و نقش رنگ پتینه و مولتی کالر می تواند زیبایی خانه شما را دوچندان سازد. این موارد را می توانید قبل از خرید رنگ رعایت نموده و با خواندن مقالات دیگر سایت به بهتر شدن نقاشی خانه خود دست پیدا کنید.

منبع: سایت نقاش برتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *